شناسه خبر : 15555 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

5 /4 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، با بیان اینکه 8 /3 میلیارد دلار هزینه سالانه درمان دیابت در ایران است، گفت: نزدیک به پنج میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند که تا دو سال آینده آمار این بیماران به شش میلیون نفر خواهد رسید. وی گفت: «۴۰۰‌ میلیون نفر در دنیا دیابت دارند که تا سال ۲۰۳۰ این رقم به ۶۰۰‌ میلیون نفر افزایش می‌یابد و در این میان سالانه پنج میلیون نفر بر اثر این بیماری فوت می‌کنند. در ایران 5 /4 میلیون نفر دیابت دارند که تا دو سال آینده به شش‌میلیون نفر افزایش می‌یابد و این در حالی است که ۵۰ درصد از دیابت خود خبر ندارند.» دیابت در بروز و تشدید بیماری‌های دیگر نیز نقشی بسزا دارد.

تلگرام فعلاً ماند
index:2|width:40|height:20|align:right نوشت: جلسه طولانی هفته پیش کمیته تعیین مصادیق محـتوای مجرمانه بدون تعیین‌تکلیف برای تلگرام تمام شد. پیام‌رسان رایگان تلگرام در حالی در معرض فیلتر قرار دارد که پیشترها فیلتر شبکه‌های اجتماعی هیچ‌گاه تا این میزان محل مناقشه نبود و معمولاً قوه‌قضائیه در این باره به تنهایی تصمیم‌گیری می‌کرد. این جلسه 13‌نفره که اکثر اعضای آن را افراد وابسته به دولت تشکیل می‌دهند، چندی است که راه‌اندازی شده است تا در مورد حیات و ممات شبکه‌های اجتماعی تصمیم‌گیری کند. ...کمتر از شش‌ماه از عمر تلگرام می‌گذرد و براساس آماری که وزارت ارتباطات داده است، این پیام‌رسان رایگان، 15 میلیون کاربر در ایران دارد و به گفته مسوولان شرکت مخابرات ایران، حدود ۱۲ درصد از پهنای باند اینترنت را به خود اختصاص داده است.

زباله روزانه تهرانی‌ها سه برابر استادیوم آزادی
index:3|width:40|height:20|align:right نوشت:‌ حسین جعفری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به هزینه یک میلیارد و 500 میلیون‌تومانی جمع‌آوری پسماند در شهر تهران به‌طور روزانه گفت: «سالانه حدود 480 میلیارد تومان هزینه رفت‌وروب، جمع‌آوری و انتقال زباله از شهر تهران می‌شود که اگر شهروندان با سازمان مدیریت پسماند همراهی کنند، می‌توان این هزینه را به میزان قابل توجهی کاهش داد... روزانه نزدیک هشت هزار و 400 تن پسماند در تهران و شهرهای اطراف آن توسط این سازمان جمع‌آوری می‌شود... این حجم از پسماند از نظر مقیاسی معادل سه زمین فوتبال استادیوم آزادی به ارتفاع هرکدام نیم متر خواهد بود. روزانه نزدیک به سه هزار دستگاه ماشین در سطح شهر تهران برای ارائه خدماتی مانند رفت‌وروب به شهروندان تهرانی ارائه خدمت می‌کنند.»

واکنش به طرح وام ۲۵ میلیون‌تومانی خودرو
index:4|width:40|height:20|align:right نوشت: سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت گفت: «متاسفانه همواره عادت کرده‌ایم که از پیشگیری، غفلت و فقط به درمان توجه کنیم. به عنوان مثال در این چند روز بیش از ۴۰ هزار خودرو به فروش رفته، بدون اینکه کسی به فکر آلودگی و محیط بهداشتی باشد. امیدواریم تا آنجا که ما مسوولیت داریم و تا آنجا که ممکن بوده، فرصت‌سوزی نداشته باشیم؛ هرچند کارنامه‌ای بهتر و موثرتر از اکنون می‌توانستیم داشته باشیم، اما باز هم برای رسیدن به وضعیت بهتر باید تلاش کنیم. در حال حاضر ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی کم داریم و ۵۲ درصد تخت‌های بیمارستانی ما فرسوده هستند. ۲۰۰ هزار پرستار کم داریم و در بخش‌های پزشکی اعم از پزشک عمومی و متخصص نیز با کمبود جدی به ویژه در مناطق محروم مواجه هستیم.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها