شناسه خبر : 15502 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

درباره رمان پسر وحشی

شرلوک هولمز عجیب‌الخلقه

لندن ۱۸۴۱ جای عجیبی است، خیلی عجیب‌تر از ماجراهایی که اولیور توئیست در لندن پشت سر گذاشته است.

لندن 1841 جای عجیبی است، خیلی عجیب‌تر از ماجراهایی که اولیور توئیست در لندن پشت سر گذاشته است. شهری مه‌آلود و پررمز و راز که در هر گوشه‌اش ماجرایی در جریان است. قتلی رخ داده و گروه‌های زیرزمینی مشغول خرابکاری، نابودی یا نجات دنیا هستند. اما این وسط پسری که سرتا پایش را مو پوشانده است و خیلی‌ها او را یک هیولا می‌دانند، زندگی سختی دارد. آنقدر سخت که حتی اسمی هم ندارد. به‌زودی پسروحشی سر از یک سیرک درمی‌آورد و در برنامه عجایب خلقت باید خودش را به تماشاچی‌های سیرک نشان بدهد و هر روز روی صحنه برود. معرکه‌گیری که صاحب سیرک است هیچ دست‌کمی در بدجنسی و قساوت از صاحب نوانخانه‌ای که پسر وحشی در آن بزرگ شده ندارد.
اما پسر وحشی، عادی نیست، او یک شرلوک هلمز کوچولوست که می‌تواند هر نشانه‌ای را ببیند و هر سرنخی را دنبال کند. هیچ‌چیز از چشم‌های تیزبین او که زیر موهای صورتش پنهان شده، دور نمی‌ماند. اما قرار نیست پسروحشی روی آرامش را ببیند. پروفسور هنری ولستونکرافت در سیرک به‌قتل می‌رسد و این سرآغاز ماجراهای غریبی می‌شود. یک تعقیب و گریز مرموز و پرماجرا که پسر وحشی در آن نقش پررنگی دارد، او هم متهم است و هم باید متهم واقعی را پیدا کند. پروفسور هنری ولستونکرافت مدت‌هاست به سیرک پناه آورده و با تردستی‌های علمی مردم را سرگرم می‌کند، اما این ظاهر ماجراست او یک دانشمند تمام‌عیار است که دلزده شده و از دست دشمنانش به سیرک پناه آورده است.
در این میان او راز و رمزهایی را هم با خود به سیرک آورده است تا از دست دشمنانی که در فکر نابودی جهان هستند نجات بدهد. در این میان پسر وحشی برای اولین بار در زندگی دوستانی پیدا کرده است. اما این دوستی هم بسیار شکننده است، او باید از خودش دفاع کند تا بتواند دوستانش را حفظ کند. پسر وحشی اولین رمان راب لوید جونز بود که به فهرست پرفروش‌ترین‌های سال 2013 بریتانیا راه پیدا کرد و در آمریکا هم از سوی مجله کریکت مخصوص نوجوانان تحسین شد. راب لوید جونز درباره این رمانش نوشته است: «دوست دارم برای بچه‌ها بنویسم و از این کار خوشحالم. اولین خواننده رمان‌های من مادرم است و او هم مثل هر مادریفکر می‌کند پسر با‌استعدادی دارد و رمان پسر وحشی را هم خیلی دوست داشت. دنیای پسر وحشی دنیای خطرناکی است، جایی که هنوز هم بسیاری از کودکان در چنین شرایطی رشد می‌کنند. بچه‌هایی که والدینی ندارند و البته بسیار با‌استعداد هستند، اما دنیای بی‌رحم و خشن آنها را نادیده می‌گیرد. پسر وحشی را به همه این بچه‌ها تقدیم می‌کنم و امیدوارم دنیا برای آنها جای امن‌تر و مهربان‌تری باشد.» رمان پسر وحشی برای مطالعه کودکان 9 تا 12 سال مناسب تشخیص داده شده است و جدای از داستان جذابی که دارد ذهنindex:1|width:150|height:271|align:left آنها را برای حل معما و چیدن تکه‌های یک پازل آماده می‌کند. خواننده پا به پای پسر وحشی باید سر از راز این جنایت دربیاورد. پسر وحشی بی‌اینکه اشاره مستقیمی در کار باشد یک کارآگاه تمام‌عیار است. او به خواننده‌اش می‌آموزد که حواسش به تمام نشانه‌ها و جزییات باشد. راب لوید جونز برای ساخت فضای لندن در سال 1841 برای مدت‌های طولانی در آرشیوهای کتابخانه ملی لندن مشغول مطالعه بود و نقشه‌ای که از این شهر در آن دوران قدیمی بازسازی کرده برگرفته از همان عکس‌ها و نقشه‌های قدیمی است. پسر وحشی در لندن شلوغ و سرشار از مه حسابی خودش را گم و گور می‌کند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها