شناسه خبر : 15353 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نظرسنجی موسسه گالوپ: ایرانی‌ها امیدوارتر شده‌اند

مساله تحریم‌ها و توافقات هسته‌ای موضوعی است که ایرانی‌ها نمی‌توانند از کنار آن به سادگی بگذرند چراکه این توافقات در زندگی اجتماعی و اقتصادی ایرانی‌ها تاثیر زیادی دارد یا حداقل به نظر می‌رسد که داشته باشد.

مساله تحریم‌ها و توافقات هسته‌ای موضوعی است که ایرانی‌ها نمی‌توانند از کنار آن به سادگی بگذرند چراکه این توافقات در زندگی اجتماعی و اقتصادی ایرانی‌ها تاثیر زیادی دارد یا حداقل به نظر می‌رسد که داشته باشد. موسسه گالوپ آخرین نظرسنجی خود درباره امید ایرانیان نسبت به حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران و دستیابی به توافق با گروه 1+5 را منتشر کرد. این موسسه بر اساس آخرین نظرسنجی خود اظهار کرده مردم ایران نسبت به سال گذشته امید بیشتری به حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران و دستیابی به توافق با گروه 1+5 دارند. در این نظرسنجی 22 درصد از افراد نمونه در پاسخ به این سوال که «چقدر امیدوارید گفت‌وگوهای اخیر ایران و اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته‌ای ایران سرانجام به توافق مطلوب طرفین منجر شود؟»،گفته‌اند«بسیار امیدوار» هستند.
بر اساس این نظرسنجی ۴۸ درصد افراد نیز در این نظرسنجی پاسخ داده‌اند «تا حدی امیدوارند» در حالی که بهار سال ۱۳۹۲ تنها ۱۳ درصد ایرانیان نسبت به دستیابی به این توافق «بسیار امیدوار» بودند و ۴۵ درصد نیز «تا حدی امیدوار».
- در صورتی که روند مذاکرات ایران و کشورهای غربی به نتیجه مطلوب برسد و توافق جامعی حاصل شود، می‌توان شرایط زیر را متصور شد:

- ورود نقدینگی خارجی به کشور به‌صورت کامل و خروج کشور از بحران در خرید تجهیزات مورد نیاز از کشورهای توسعه‌یافته به ‌جای خرید از کشورهای درجه دو و سه
- ورود شرکت‌های خارجی و موج سرمایه‌گذاری بین‌المللی و در نتیجه افزایش اشتغال
- بهبود شرایط برای صادرات سنتی و صنعتی کشور به دیگر کشورها و افزایش سرانه درآمد ملی کشور
- توسعه گردشگری و توزیع ثروت در سراسر کشور بدون نیاز به دخالت دولت برای ساخت زیرساخت‌ها
- افزایش امنیت در کشور به دلیل ایجاد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بر اساس یک قانون نانوشته که هر کجا که ثروت یا سرمایه جمع شود صاحبان آن خود درصدد ایجاد امنیت برای خود خواهند بود.
- تغییر فضای دوقطبی کشور در حوزه سیاسی. در حال حاضر میان طرفداران دولت احمدی‌نژاد (سیاست توزیع ثروت ملی در میان مردم) و طرفداران سیاست اقتصاد توسعه‌گرا اختلاف وجود دارد. با بهبود شرایط اقتصادی جامعه به سمت درک شرایط جدید تمایل خواهد داشت.

با بهبود درآمدهای ملی امکان تامین منابع آب یا مواد غذایی برای پشت سر گذاشتن بحران خشکسالی و نظایر آن تامین خواهد شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها