شناسه خبر : 14826 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

مدل برجام برای سیاست داخلی
نوشت: حال که با معجزه گفت‌وگو بخش مهمی از بن‌بست‌های خارجی حل و فصل گردیده است، انتظار این است که برای حل منازعات داخلی و شکاف‌های ایجادشده و بازسازی اعتماد عمومی، مدل برجام را در فضای داخل اجرا کرد. مدل برجام، ماحصل اراده سیاسی و اجماع داخلی بود. اگر اجماع داخلی شکل نمی‌گرفت، برجام به سرانجام نمی‌رسید. اگر بناست مسائل داخلی را با مدل برجام حل‌وفصل کرد، لازم است اجماع داخلی شکل بگیرد و اراده سیاسی وجود داشته باشد. مبانی برجام باید پذیرفته شود؛ مهم‌ترین پیش‌فرض آن قبول بازی برد-‌برد است. همگان بایست به الزامات بازی برد-‌برد تن دهند. به‌طور طبیعی هر دو طرف ماجرا باید بپذیرند که از موقعیت کنونی خویش چند قدم عقب روند.

«برجام» و وظایف ملی ایرانیان
در یادداشتی به قلم مسعود پزشکیان نماینده مجلس نوشت: آنچه یک سیستم و نظام را از حرکت رو به جلو باز می‌دارد، اختلاف و تفرقه است. با وجود مصوبه مجلس درباره اجرای برجام و نامه رهبر معظم انقلاب که مصوبه شورای عالی امنیت ملی در این خصوص را تایید کردند، برخی اما همچنان بر طبل اختلاف‌افکنی می‌کوبند. اگرچه بخش‌هایی از مخالفان توافق هسته‌ای در روزهای گذشته در مشی سیاسی خود تجدید نظر کرده و بنا را بر کمک به دولت برای اجرای بهتر برجام گذاشته‌اند، اما بخشی از آنها بر همان روش گذشته اصرار دارند... این رویکرد ناشی از یک نگاه سیاسی معطوف به رقابت پیش‌رو در اسفند است. اینها که در کارنامه سیاسی خود، نقطه قابل‌اتکایی ندارند، سعی دارند دولت را نیز عاری از موفقیت نشان دهند.

نباید عده‌ای با کلمه «نفوذ» بازی کنند
نوشت: حسن روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه رهنمودها و نکاتی که رهبر معظم انقلاب مطرح می‌کنند با هدف استحکام قدرت ملی و برای این است که ملت ایران در برابر نفوذ بیگانگان صف واحدی بوده و در برابر توطئه‌ها هوشیار و بیدار باشند، تاکید کرد: نباید خدای ناکرده برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوء‌استفاده کنند و این‌طور نباشد که از این پس با هر کس که مخالف هستیم، بخواهیم او را به نحوی متهم کرده و گروهی را به حاشیه برانیم... مردم به درستی معنای نفوذ، استکبار و تاریخ و نحوه رفتار نادرست آمریکا با این کشور و ملت را می‌دانند و منافع ملی و آینده کشور را به خوبی تشخیص می‌دهند.

کورها می‌خواهند به آمریکا سواری بدهیم
نوشت: کاظم صدیقی خطیب موقت جمعه تهران با انتقاد از برخی افراد که دنبال برقراری رابطه با آمریکا هستند، تاکید کرد: خیلی عجیب است که امروز خیره‌شدگان به قدرت کاخ سفید قدرت شهادت را نمی‌بینند، عزت و عظمت عاشورا و جریان امام حسین‌(ع) را نمی‌توانند لمس کنند. با اینکه پیروزی ما را در جبهه‌ها دیدند، در مقابل آمریکا سر خم می‌کنند و می‌گویند الان باید به آمریکا سواری بدهیم، خداوند آنها را کور کرده و عقل و غیرت را از آنها گرفته چرا که آنها منتظر این هستند آمریکا برای آنها زندگی درست کند. اقتدار ما به روحیه شهادت است و دشمن در جنگ فرهنگی قصد گرفتن این روحیه را از ما دارد. وی در ادامه شهادت در راه خدا را با‌ارزش‌ترین مرگ دانست.


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید