شناسه خبر : 14654 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

فروش ساختمان و زمین ۱۰ هکتاری کمیته امداد
نوشت: پرویز فتاح رئیس کمیته امداد دومین اقدام خود برای «اعتمادسازی» را به تغییر مکان خدمات‌دهی این نهاد حمایتی اختصاص داد. در حالی که از ۱۵ سال قبل به این سو، دوایر مرکزی کمیته امداد در مجتمع اداری-‌فرهنگی «ولایت» واقع در منطقه سوهانک تهران تجمیع شده بودند، فتاح خبر داد که با موافقت اعضای هیات امنای کمیته امداد، «این ساختمان به فروش خواهد رسید و مسوولان امداد از بالاشهر به پایین‌شهر اثاث‌کشی خواهند کرد». در حالی که هنوز از قیمت قطعی پیشنهادی کمیته امداد برای این مجتمع که در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار واقع شده خبری نیست اما بنا بر آخرین برآورد کارشناسان، قیمت زمین در سوهانک رقمی بین ۸ الی ۹ میلیون تومان برای هر مترمربع است.

احتیاجی به مرکز ترک اعتیاد الکل نداریم
نوشت: «محسن روشن‌پژوه»، معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور درباره وضع مصرف الکل در ایران می‌گوید که سوءمصرف الکل در ایران مانند سوءمصرف موادمخدر است و باید درباره آن فکرهای جدی کرد: دیدگاه من به‌عنوان کارشناس اختلالات رفتاری و اعتیاد این است که مداخلات درمان برای کنترل اعتیاد باید ادغام‌یافته باشد؛ یعنی باید ظرفیت موجودمان را با درمان سایر اختلالات رفتاری مانند سایر مواد داشته باشیم. من فکر می‌کنم درحال حاضر احتیاجی به تاسیس مرکز درمان اختصاصی الکل نداریم بلکه از نظر من این امکان وجود دارد که در پنج‌هزار مرکز درمان اعتیاد به مخدر که در ایران فعالیت می‌کنند، درمان مواد محرک و الکل را اضافه کنیم... طبق گزارش‌ها امسال قرار است ۱۵۰ مرکز درمان سرپایی ترک الکل راه‌اندازی شود.

خشونت علیه زنان نگران‌کننده است
نوشت: شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در گفت‌وگویی اعلام کرد: «هیچ کشوری نمی‌تواند بگوید که خشونت علیه زنان خاص کشور من نیست یا خاص مذهب، کشور، طبقه، سواد و تحصیلات خاصی است. خشونت این مرزها را پشت‌سر گذاشته و خشونت علیه زنان در بقیه کشورها و ایران وضع فوق‌العاده نگران‌کننده‌ای دارد... اگر در این مدت من کمتر درباره رفع تبعیض‌های حقوقی علیه زنان صحبت کرده‌ام، به این دلیل بوده که این موضوع عملاً در جریان است و نیازی ندیده‌ام که در این‌باره صحبت کنم. طرح کلان اصلاح قانون مدنی در قوه قضائیه درحال انجام است؛ در دولت یازدهم ما مجموعه پیشنهاداتی را که جزو نظام جامع حقوقی قضایی زنان بود هم لحاظ می‌کنیم و این موضوع در جریان است.»

رستاخیز بدون کمک حاکمیتی
نوشت: احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» -‌داستان قیام عاشورا- درباره این اثر سینمایی توضیحاتی ارائه داد. او گفت: نسخه دی‌وی‌دی فیلم حدود سه ساعت خواهد بود ولی از آنجا که اکران فیلم در سینماها اقتضائات خود را دارد، ما دو نسخه برای اکران در ایران در نظر گرفته‌ایم که نسخه عمومی دو ساعت و ۱۰ دقیقه است ولی برای برخی سالن‌ها و در سانس آخر نسخه‌ای با زمان اصلی اثر ارائه می‌شود... این فیلم گرچه در ایران تولید شده است ولی می‌توانیم آن را متعلق به همه جهان اسلام بدانیم. یکی از اهدافی که ما هنگام ساخت فیلم بدان توجه داشتیم این بود که به هیچ وجه از پول بیت‌المال استفاده نکنیم و هزینه ساخت اثر از سوی محبان سیدالشهدا تامین شد.



دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها