شناسه خبر : 14614 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

خط‌کشی سیاسی در «دورهمی»
«مهران‌خان مدیری» خطابش کردند؛ دورهمی‌اش را «هجونامه» و خودش را «فاقد تخصص» نامیدند. اینها بخشی از حملات کاربران فضای مجازی به کارگردان و بازیگر پرحاشیه طنز ایران است. مدیری در برنامه دورهمی گفت: «عده‌ای جرات کردند وارد عملیاتی شوند که به آنها گفته شده بود، برگشتی در آن نیست. اگر ما بودیم چه‌کار می‌کردیم، امروز که شرایط کاملاً عادی است، جواب آن دل و جرات خارق‌العاده را با سازش‌کاری و منفعت‌طلبی می‌دهیم. اگر دل و جرات بعضی از کارها را ندارین، چرا پست‌هایی را می‌گیرید که انجام وظایفش دل و جرات می‌خواهد، تو که نمی‌تونی بتمرگ خانه‌ات.» هرچند مدیری در این صحبت‌ها به اسم خاصی اشاره نکرده؛ اما بسیاری می‌گویند منظورش، برخی مسوولان دولتی بوده است.
جمعیت دختران مجرد بیشتر از پسران نیست
نوشت: بر اساس آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که به بررسی تفاوت‌های جنسیتی و وضعیت ازدواج در کشور پرداخته است، فرضیه کم بودن تعداد پسران در مقایسه با دختران و تاثیر آن بر مقوله ازدواج به کلی رد می‌شود. استدلال پژوهشگر این سازمان درباره رد کمبود پسر در مقایسه با دختران در سن ازدواج اما این است که بر اساس آخرین سرشماری، تعداد پسران هرگز ازدواج نکرده در گروه‌های سنی ۱۵ تا ۳۴ بیش از دختران است. به‌طوری که در سال ۱۳۹۰ بیش از ۵۵۸ هزار نفر از مردان در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ازدواج نکرده‌اند، در حالی که این رقم برای دختران در این گروه سنی ۵۳۳ هزار نفر است.

استخدام زنان و نوجوانان در مشاغل سخت و زیان‌آور ممنوع!
به نقل از محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، نوشت: بر اساس ماده 75 قانون کار گماردن زنان به مشاغل سخت و زیان‌آور ممنوع است اما در حال حاضر به این مساله‌‌ از سوی برخی از کارفرمایان توجهی نمی‌شود که این بی‌توجهی‌ها هزینه‌هایی برای سازمان تامین اجتماعی به دنبال دارد. نقض قانون کار فقط به بانوان ختم نمی‌شود بلکه این مساله‌ در خصوص افراد 18 سال هم صدق می‌کند. طبق ماده 83 قانون کار به کار گرفتن افراد نوجوان بین 15 تا 18 سال به مشاغل سخت و زیان‌آور ممنوع است اما باز هم شاهدیم که برخی از کارفرمایان به این مهم توجه ندارند و این کارگران کم‌سن‌و‌سال را به کار می‌گیرند.

خودکفایی به قیمت مرگ تالاب‌ها
نوشت: از ١٤ تالاب د‌‌‌ائمی استان فارس، فقط دو تالاب زند‌‌‌ه ماند‌‌‌ه و باقی همه خشک و نیمه‌‌جانند‌‌‌. خشکسالی و برد‌‌‌اشت بی‌رویه آب، مقصران اصلی شوره‌زار شد‌‌‌ن این تالاب‌ها هستند. این اوضاع برای بیشتر تالاب‌های داخلی به ویژه در جنوب کشور تکرار شده است. کارشناسان و مسوولان مقصر اصلی ناخوش‌احوالی تالاب‌های این مناطق را استفاد‌‌‌ه بی‌رویه از منابع آب و بی‌توجهی به ظرفیت این مناطق می‌د‌‌‌انند‌‌‌. رئیس سازمان محیط‌ زیست این موضوع را به تلاش برای خود‌‌‌کفایی د‌‌‌ر تولید‌‌‌ گند‌‌‌م گره زد‌‌‌ و گفت: «این نگاه به قد‌‌‌ری مخرب بود‌‌‌ه که هم‌اکنون باعث شد‌‌‌ه استان فارس به‌عنوان یکی از مناطق کاشت گند‌‌‌م تا ١٢ مورد‌‌‌ از تالاب‌های د‌‌‌ائمی‌اش را از د‌‌‌ست بد‌‌‌هد‌‌‌.»



دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها