شناسه خبر : 14515 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها

خسارت شش هزارمیلیاردی سیگار بر سلامت
index:1|width:60|height:20|align:right در گزارشی نوشت: رسول خضری، دبیر کمیسیون بهداشت مجلس درباره خسارت ناشی از مصرف دخانیات گفت: خسارت سیگار و دخانیات بر سلامت کشور در یک سال نزدیک شش هزار میلیارد تومان است. عوارضی همچون عوارض قلبی، ریوی، پوستی و مسائل روانی اولین تاثیر مصرف سیگار است...40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است. یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش سرطان سیگار است. هزینه بیماران سرطانی بسیار زیاد است، چنانچه متوسط هزینه آنها را اگر چهار سال زندگی کنند، بسیار بالاست و البته سیگار بر آلزایمر هم تاثیر می‌گذارد. باید مردم را به سمت ورزش، سلامت و افزایش تحرک تشویق کنیم. اینکه انتظار داشته باشیم که به صرف گرفتن عوارض مالیات از این ماده دخانی، مصرف آن کاهش پیدا می‌کند راه به جایی نمی‌برد...

سکان حجاب را به چرخنده بسپارید
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: ماجراهای الهام چرخنده بازیگر سینما به نقطه جالبی رسیده است. او پس از چادری کردن دو تن از بانوان محجبه عضو تیم ملی ووشو، مدعی شده است: «به فاصله یک ماه و چهار روز، 3900 نفر به کمک من حاضر به استفاده از تاج بندگی یا چادر شدند. چقدر قضاوت آدم‌ها مهم است و بابت لایک‌ها چه چیزی را پرداخت می‌کنیم.» تقریباً هیچ مسوولی نمی‌تواند حتی وعده چادری کردن نزدیک به چهار هزار نفر را در یک ماه بدهد... شاید بهتر باشد با تجمیع همه هزینه‌های کلان فرهنگی که برای گسترش حجاب در نظر گرفته شده و دامنه‌اش از همایش‌ها تا گشت ارشاد گسترده است و سپردن مجموعه این اعتبارات به چهره‌ای چون چرخنده، به سادگی حجاب را در کشورمان نهادینه کرد.

نیما نه نبوغی داشت نه هنری
index:3|width:60|height:20|align:right گفت‌وگویی با منوچهر ستوده از نویسندگان قدیمی کشور داشته است. در بخشی از این مصاحبه آمده است: «... نیما ادب زبان فارسی را از آسمان به زیر کشید. نیما زبان فارسی را نزد هیچ استادی نخوانده بود و استادی در این زمینه ندیده بود...او زیردست فرانسوی‌ها درس خوانده بود. از چنین کسی نمی‌توان توقع پیغمبری ادبیات فارسی را داشت... در جوانی یک‌بار وقتی وارد منزل ایشان شدم منقل و... آوردند و ایشان مشغول انجام کارهایی شد که گفتنی نیست. او از ساعت 9 صبح مشغول شد تا وقت ناهار، بعد از ناهار دوباره مشغول شد تا چهار بعدازظهر. این هم که رفتار زندگی او بود. حالا چنین شخصیتی چگونه می‌تواند پیشوا و راهنمای ادبیات فارسی باشد. اینهاست که وقتی آدم از نزدیک شاهدش هست می‌فهمد اصلاً او نه نبوغی داشته نه هنری دارد.»

هرچه باسوادتر بی‌ادب‌تر
index:4|width:60|height:20|align:right نوشت: محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز امروز در نشست نماز، ورزش و جوان تاکید کرد: «.. ازدواج تعطیل شده و سن ازدواج و آمار طلاق افزایش یافته است... آموزش و پرورش اطلاعاتی به دانش‌آموزان می‌دهد که در راستای آموزش اشتغال به آنان نیست و متون تدریس شده به دانش‌آموزان موجب افزایش بصیرت آنها نمی‌شود... چه اشکالی دارد که بسیج، ارتش، سپاه و آموزش و پرورش به جوانان هنری را بیاموزند تا در آینده بتوانند از آن استفاده کنند... در کنار برگزاری اموری مانند اردوهای ورزشی، بهتر است که به زنان، هنری آموزش داده شود تا آنها بتوانند با بهره‌گیری از آن جهیزیه خود را تهیه کنند... دانشگاه کمتر توانسته جوانان را نمازخوان کند. از سوی دیگر فرزندان ما در نظام آموزش و پرورش هرچه باسوادتر می‌شوند بی‌ادب‌تر نیز می‌شوند.»


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها