شناسه خبر : 12778 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها

آقای رئیس‌جمهور ما نگرانیم
index:1|width:60|height:20|align:right نوشت:‌ کانون کارگردانان سینمای ایران در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی رئیس‌جمهور نسبت به وضعیت فرهنگ و هنر و به خصوص سینما ابراز نگرانی کرده است. در بخشی از این نامه آمده است: «...ما نگرانیم، چرا که می‌بینیم وعده‌های گشایش و تساهل و امید به آینده، در باور اهالی سینما، غالباً به درهای بسته و سدهای نهاده در راهی ختم شده که روز‌به‌روز گسترده‌تر و قطورتر می‌شوند و نمایندگان عالی و مباشران محترم و قانونی شما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - اگر نگوییم رضایتمندانه - در برابر این هجمه‌ها به دفعات سر و شانه خم کرده‌اند. شاهدیم که تزلزل، دوگانگی بیان و عمل و تسلیم‌های مکرر مسوولان عالی فرهنگی راه را بر بی‌اعتباری این نهادهای قانونی گشوده‌تر کرده است.»

۳۳ هزار روستای ایران خالی از سکنه
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: «تخلیه ۳۳ هزار روستای کشور و ۲۵ هزار روستا با کمتر از ۲۰ خانوار؛ موضوعی که باعث شده ۱۰میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور بلاتکلیف بمانند.» این خبر در نخستین همایش علمی مدیریت روستایی و توسعه پایدار مطرح شد. رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در این همایش گفت که نگاه به روستاها باید تغییر کند: «باید برای حل مشکل مهاجرت جمعیت از روستاها به شهر ابتدا نگاهمان را به روستاها تغییر دهیم. باید در ابتدا ضرورت‌های توجه ویژه به روستاها را درک کنیم و به بعضی از سوالات در خصوص خالی شدن روستاها از جمعیت و لزوم جلوگیری از این امر پاسخ دهیم. متاسفانه روند خارج شدن جمعیت از روستاها همچنان ادامه دارد. به‌طوری که در استان سمنان حدود ۲۰۰ روستا خالی از جمعیت شده است.»

شناسایی ۷۷۵ هزار بیکار دانشگاهی
index:3|width:60|height:20|align:right نوشت: ۷۷۵ هزار نفر از بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها هستند و به‌زودی 5/4 میلیون نفر هم به آنها افزوده می‌شود. 2/1 میلیون نفر نیز تصمیم گرفته‌اند برای فرار موقت از بیکاری، در سال آینده به دانشگاه‌ها بازگردند. مقامات وزارت کار اعلام کرده‌اند به زودی پنج میلیون و ۳۰۰ هزار کارجوی فارغ‌التحصیل دانشگاهی راهی بازار کار خواهند شد و مسوولان باید در این باره برنامه‌ریزی‌های جدی‌ای را داشته باشند. یکی از مسائلی که درباره باقی ماندن شرایط نامناسب بازار کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مطرح می‌شود، آمار نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور زیر ۳۱ سال سن دارند و این گروه‌ها به شدت به دنبال کار خواهند بود. دولت باید بگوید برای جذب این افراد در بازار کار، چه اقداماتی انجام داده است؟

مجید درخشانی آهنگساز ممنوع‌الخروج شد
index:4|width:60|height:20|align:right نوشت: مجید درخشانی، آهنگساز ایرانی هفته پیش در حالی که قصد خروج از ایران به مقصد دوبی را داشت، در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) توسط ماموران انتظامی این فرودگاه مورد سوال قرار گرفت و مطلع شد که ممنوع‌الخروج شده است... او در این باره با اشاره به اینکه در طول ماه‌های گذشته اعضای گروه «ماه‌بانو» و خودش توسط پلیس امنیت تهران احضار و بازجویی شده‌اند، گفت: «ماموران به من درباره دلیل توقیف گذرنامه توضیح نداده‌اند، اما بر اساس احضارها و توضیحات آنها، متوجه شدم دلیل این برخوردها انتشار گسترده کلیپ‌های موسیقی این گروه بوده که توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است و تصور می‌کنم که نمی‌خواهند حتی با وجود حجاب اسلامی کامل بانوان هم با آنها تکخوانی ارائه کنیم.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها