شناسه خبر : 12333 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها

چقدر از بودجه شهر، خرج شهروندان می‌شود؟
در یادداشتی نوشت: چرا شهروندان در جریان جزییات بودجه 13 هزار میلیاردتومانی سال آینده شهرداری تهران قرار نمی‌گیرند؟ ... 3500 میلیاردتومانی متمم بودجه‌ای که شهرداری از شورای چهارم درخواست کرده است، قرار است صرف چه پروژه‌هایی شود؟ آنچه از سخنان غیررسمی برخی از اعضای شورای چهارم استنتاج می‌شود این است که شهرداری تهران در پاسخ به مطالبات برخی از پیمانکاران عمده خود، به ویژه پیمانکارانی که در ساخت پروژه‌های عمرانی بلندپروازانه دخیلند، دست به درآمدزایی از محل فروش تراکم زده و جهت دریافت مجوز قانونی این درآمدزایی ناپایدار نیز متمم بودجه سال جاری خود را تقدیم شورای شهر کرده است... شهروندان حق دارند بدانند بهایی که برای زندگی در تهران می‌پردازند، صرف چه می‌شود.

ایران یوزپلنگ آسیایی را به برزیل می‌برد
نوشت: مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از تشکیل کارگروه استفاده از نماد یوزپلنگ آسیایی در بازی‌های جام جهانی فوتبال خبر داد. هومن جوکار تاکید کرد: «این کارگروه شامل دو بخش دولتی و غیردولتی است که در بخش خصوصی برخی تشکل‌های مردم‌نهادی که در زمینه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی فعالیت داشته‌اند نظیر طرح سرزمین، موسسه میراث پارسیان و انجمن محیط‌بان در جلسات کارگروه شرکت می‌کنند...با توجه به استفاده از شعار فوتبال و اکولوژی در جام جهانی فوتبال 2014، بسیاری از کشورها به دنبال استفاده از یک نماد حیوانی برای تیم‌شان هستند و تاکنون برزیل به عنوان نخستین کشور از نماد آرمادیلو که در معرض خطر انقراض قرار دارد استفاده کرده است.»

جفا بر «فردوسی» در «توس»
در یادداشتی به قلم آیدین آغداشلو نوشت: «یعنی یک خوشنویس و سنگ‌تراش و حکاک لایق در تمامی خراسان پیدا نمی‌شد که بی‌هیچ پروایی نوشته‌های دیوارهای آرامگاه فردوسی را با چنین فضاحتی سرهم‌بندی و تصحیح! نکند؟ یعنی نمی‌شد به احترام آن شاعر بزرگ و آن حکیم بزرگوار، دست‌نوشته سنگ روی گورش را کمی با کاردانی و ظرافت انتخاب می‌کردند ... یعنی حرمت شاعری به عظمت فردوسی همین مقدار اندک ادب و مراعات را هم نمی‌طلبید؟ و آیا هیچ مسوولی به فکرش نرسیده دستفروشان متصرف‌کننده فضای داخل آرامگاه را به حاشیه باغ هدایت کند؟...آیا این جفا به خاطر نام حماسه شاهنامه است که بر آرامگاه شاعر بزرگ ما روا شده؟ یا تنها حاصل بی‌توجهی و بی‌مسوولیتی و بی‌اعتنایی مسوولان گذرای زمانه است؟»

انتقاد از استفاده از ملودی شهر موش‌ها در مداحی
گفت‌وگویی با غلامعلی کویتی‌پور انجام داده است. وی تاکید می‌کند: «... زمانی آقای شمخانی از من خواست تا در دسته‌های زنجیرزنی که از نظر من نوعی نمایش خیابانی است بخوانم، نپذیرفتم زیرا چیزی جز مزاحمت برای مردمی که در خانه‌های خود هستند در این دسته‌ها ندیدم...من تربیت‌شده خانه جوانان پیشاهنگی هستم، اما باورهای خودم را دارم و جایی که لازم بوده از موسیقی در کنار خواندن استفاده کردم، اما وقتی ترانه «سلام من به تو یار قدیمی» خواننده درگذشته لس‌آنجلسی و ملودی «شهر موش‌ها» را در مرثیه‌های برخی از مداحان می‌شنوم واقعاً دل‌آزرده می‌شوم... بر این اعتقادم که هر کس گفت، «یا حسین یا حسین» او را مداح خطاب نکنیم زیرا دستگاه حضرت سیدالشهدا (ع) جای تملق نیست.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها