شناسه خبر : 12323 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شش کارگردان ایرانی در توئیتر موجی تازه راه انداخته‌اند

توافق هسته‌ای خواست هنرمندان ایرانی

جمع شش‌نفره سینماگران مطرح ایرانی با راه‌اندازی صفحه‌ای در فضای مجازی خواستار رسیدن مذاکره‌کنندگان ایرانی به توافق هسته‌ای شدند.

جمع شش‌نفره سینماگران مطرح ایرانی با راه‌اندازی صفحه‌ای در فضای مجازی خواستار رسیدن مذاکره‌کنندگان ایرانی به توافق هسته‌ای شدند.
عباس کیارستمی، اصغر فرهادی، مجید مجیدی، رخشان بنی‌اعتماد، رضا میرکریمی و محمدمهدی عسگرپور، با راه‌اندازی صفحه‌ای در فیس‌بوک و همچنین هشتگی در توئیتر از کمپینی صحبت کرده‌اند که خواستار رسیدن مذاکره‌کنندگان به توافق هسته‌ای است.
این گروه اعلام کرده‌اند هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست. در یکی از پست‌های منتشر‌شده کمپینی این سینماگران آمده: تحریم‌ها به مردم معمولی ضربه می‌زند نه برنامه‌های هسته‌ای. و در ادامه از افراد خواسته‌اند در حمایت از به نتیجه رسیدن توافقات هسته‌ای به این کمپین بپیوندند.
مذاکرات هسته‌ای تا ماه نوامبر ادامه خواهد داشت و دور بعدی تا دو، سه هفته دیگر شروع می‌شود. بعد از تیرماه مذاکراتی که وجود داشته نشان‌دهنده فضای مثبت در مذاکرات با 1+5 است که البته هنوز هیچ خبر قطعی از این جلسات منتشر نشده است.
این اولین باری است که هنرمندان ایرانی در توئیتر موجی فراگیر راه انداخته‌اند، هشتگ no2nodeal# از سوی رسانه‌های خارجی و روزنامه‌نگاران سرشناس با استقبال روبه‌رو شده است.
چندی پیش رخشان بنی‌اعتماد پس از نمایش فیلم «قصه‌ها» در بخش رقابتی جشنواره «ونیز»، خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شد.
رخشان بنی‌اعتماد در کنفرانس خبری پس از نمایش فیلمش در ونیز گفت: شرایط اقتصادی در ایران بحرانی است که ناشی از وضع تحریم‌های اقتصادی است و در واقع مردم ایران تاوان این تحریم‌ها را می‌پردازند. با ساخت این فیلم می‌خواهم نشان دهم تحریم‌های غرب به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای ایران چه آثار سوئی بر زندگی مردم عادی در ایران گذاشته است.
او در ادامه افزود: بچه‌هایی که مبتلا به بیماری‌هایی چون سرطان و ام‌اس هستند، از عوارض این تحریم‌ها رنج می‌برند. من دوست دارم این تحریم‌ها رفع شود و کسی باید پاسخگوی مردم ایران باشد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها