شناسه خبر : 11391 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

پنج استان رکورددار تصادفات مرگبار
به نقل از تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا با ارائه گزارشی درباره وضعیت ترافیک کشور و تلفات ناشی از آن اعلام کرد: با توجه به آمار موجود تصادفات مرگبار در درون شهرها افزایش یافته است. در شش‌ماهه اول امسال با کاهش 3 /2 درصد مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات مواجه بوده‌ایم، این درحالی است که آمار مصدومان 2 /7 درصد افزایش داشته است. امسال در بیرون شهرها با کاهش و در درون شهرها با افزایش مرگ‌ومیر مواجه بوده‌ایم. ۵۰ درصد فوتی‌ها سر صحنه تصادف اتفاق افتاده است و ۵۰ درصد علت فوت ضربه به سر بوده است. مهری گفت: بیشترین آمار تلفات تصادفات در استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، ‌ مرکزی، چهارمحال‌و‌بختیاری و فارس اتفاق افتاده است.
وجود تنها ١٦ مهدکودک دولتی در کشور
نوشت: محمد نفریه، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: ساختار دولتی‌کردن مهدهای‌کودک یا راه‌اندازی مهدکودک‌های دولتی، به هیچ عنوان نه در آموزش ‌و پرورش و نه در سازمان بهزیستی کشور وجود ندارد و درحال‌حاضر تمامی مهد‌کودک‌های تحت‌ نظارت بهزیستی‌، در بخش غیردولتی فعال هستند و فقط ۱۶ مهدکودک به‌طور نمونه در بخش دولتی در کشور فعالیت می‌کنند. در حال ‌حاضر، ۱۷‌ هزار مهد‌کودک در کشور وجود دارد که هشت هزار مرکز در مناطق حاشیه‌ شهری و روستایی تاسیس شده و این رقم تقریباً برابر با یک‌‌‌دوم میزان تمامی مهدهای کودک کشور است.
بازداشت دختر حیوان‌آزار
نوشت: دختر جوانی که حیوانات را مورد آزار و اذیت شدید قرار می‌داد و تصاویرشان را در اینستاگرام منتشر می‌کرد، با شکایت صاحبان حیوانات بازداشت شد. لیدا ضیا فعال حقوق حیوانات با اعلام این خبر گفت: با طرح شکایت صاحبان حیوانات از مرسده م. ش. در دادسرای جرائم رایانه‌ای، نام‌برده هفته پیش بازداشت شد. به گفته وی، افرادی که قصد سفر داشته، اما امکان همراه‌داشتن حیواناتشان را نداشته‌اند با تبلیغات اینترنتی وی برای نگهداری حیوانات روبه‌رو شده و پس از تماس تلفنی حیوانات خود را در اختیار او قرار می‌داده‌اند. م. ش. نخستین‌بار پنجم فروردین‌ماه امسال با انتشار ویدئوهایی در اینستاگرام از آزار و اذیت شدید حیواناتی پرده برداشت که صاحبانشان برای نگهداری چندروزه به او سپرده بودند.
36 درصد از نوجوانان زندانی سارقند
نوشت: «بر اساس گزارش سازمان زندان‌ها سرقت، با ٣٦‌درصد رتبه اول و جرم علیه اشخاص با ٢٧ درصد، رتبه دوم، بیشترین جرائمی است که ازسوی نوجوانان زندانی رخ داده است. این آمارها نشان می‌دهد ٣٣‌ درصد نوجوانان زندانی کشور، تحصیلاتی کمتر از دوره راهنمایی دارند، ١٩درصدشان، بدسرپرست و ٩‌ درصد بی‌سرپرست هستند و ١٨‌ درصد از منزل فرار کرده بودند، ١٦‌ درصد فرزند طلاق، 17 /14‌ درصد کودکان خیابانی هستند. ٧٧‌ درصد جمعیت نوجوانان زندانی کشور هم متعلق به خانواده‌های محروم و فقیرند...فراوانی ٣٦‌درصدی جرم سرقت درمیان نوجوانان درحالی است که میانگین این عدد درمیان سنین دیگر، ٢٥‌ درصد است.»













دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها