شناسه خبر : 11269 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

انتخابات فدراسیون فوتبال فرضیه «پوتین - مدودف» را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت

تاج فوتبال بر سر تاج

مهدی تاج حالا نفر اول فوتبال ایران است. او روز شنبه هفته گذشته توانست نظر موافق ۵۰ عضو از ۷۳ عضو مجمع را به خود جلب کند تا با آرایی قاطع بر صندلی اول ساختمان سیاه‌رنگ فدراسیون فوتبال بنشیند.

رسول مجیدی

مهدی تاج حالا نفر اول فوتبال ایران است. او روز شنبه هفته گذشته توانست نظر موافق ۵۰ عضو از ۷۳ عضو مجمع را به خود جلب کند تا با آرایی قاطع بر صندلی اول ساختمان سیاه‌رنگ فدراسیون فوتبال بنشیند.
این مدیر اصفهانی در سال‌های گذشته همواره از مدیران تاثیرگذار فوتبال ایران بوده و مانند دیگر همشهری‌های موفقش در فوتبال، پیشینه روشنی در حوزه صنعت دارد. تاج که تجربه معاونت فروش شرکت سهامی ذوب‌آهن و کارخانه فولاد مبارکه اصفهان را در کارنامه‌اش می‌بیند، حالا وظیفه سنگین درآمدزایی برای فدراسیون بی‌پول فوتبال ایران را روی دوش‌های خود حس می‌کند. فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته مشکلات عدیده‌ای داشته. طلب میلیاردی‌اش از فیفا را وصول نکرده و در حوزه اسپانسرینگ بسیار ضعیف عمل کرده است. همین هفته پیش بود که طراحی لباس‌های تیم ملی دوباره برای فدراسیون دردسرساز شد تا وضعیت وخیم این نهاد بیش از گذشته نمایان شود. گذشته از این، فدراسیون فوتبال در ماجرای ساختارسازی برای باشگاه‌های فوتبال هم ضعیف عمل کرده و شاید اگر نبود نتایج خوب تیم ملی با کی‌روش، کفاشیان و یارانش فشارهای بیشتری را از سوی افکار عمومی حس می‌کردند. حالا تاج که ذاتاً یک مدیر اقتصادی است فرصت دارد تا این شکاف‌ها را پر کند. او در برنامه‌هایش از تشکیل یک سازمان اقتصادی مستقل صحبت کرده و حالا باید آن را پیاده‌سازی کند.
البته انتخاب تاج در بین منتقدان ورزشی خیلی به فال نیک گرفته نشده است. رئیس جدید فدراسیون فوتبال سال‌ها به عنوان نایب‌رئیس در کنار کفاشیان بوده و درواقع نقش مهمی در فدراسیون فوتبال در هشت سال گذشته داشته و حالا هم باز علی کفاشیان را در کنار خود می‌بیند. این بار آقای رئیس معاون نایب‌رئیس سابقش شده تا فرضیه «پوتین-مدودف» را در ذهن مخاطبان زنده کند. برخی اعتقاد دارند رای قاطع مهدی تاج در مجمع انتخاباتی هم از همین حمایت‌های رئیس سابق نشات گرفته است. مساله‌ای که البته شخص تاج رد می‌کند. او پیشتر گفته بود به این دلیل علی کفاشیان را به عنوان نایب‌رئیس اولش معرفی کرده که فوتبال ایران پست بین‌المللی کفاشیان در کنفدراسیون فوتبال آسیا را از دست ندهد.
با این همه سوال پیش روی فوتبال‌دوستان ایرانی این است که آیا واقعاً فوتبال ایران قرار است با جابه‌جایی صندلی کفاشیان و تاج روزهای بهتری را تجربه کند؟ این سوالی است که زمان پاسخ آن را خواهد داد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها