شناسه خبر : 10712 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نینجاها سینما را نجات دادند

تابستان علمی - تخیلی و اکشن سینمای آمریکا

«لاک‌پشت‌های نینجا» دو هفته بعد از اکران همچنان صدرنشین پرفروش‌ترین‌های سینمای آمریکا مانده است. سینمای آمریکا این هفته از فروش ۱۲ فیلم در برنامه اکرانش ۸/۱۲۸ میلیون دلار به دست آورده است که در نوع خود اتفاق نادری است. فروشی تا این اندازه اغلب در روزهای منتهی به کریسمس نصیب سینمای آمریکا می‌شد.

«لاک‌پشت‌های نینجا» دو هفته بعد از اکران همچنان صدرنشین پرفروش‌ترین‌های سینمای آمریکا مانده است. سینمای آمریکا این هفته از فروش 12 فیلم در برنامه اکرانش 8/128 میلیون دلار به دست آورده است که در نوع خود اتفاق نادری است. فروشی تا این اندازه اغلب در روزهای منتهی به کریسمس نصیب سینمای آمریکا می‌شد.
فیلم «لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته» با فروش 4/28 میلیون دلار، برای دومین هفته پی‌در پی در صدر جدول فروش آمریکا قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم در آمریکا به 6/117 میلیون دلار رسیده است. این فیلم که بازسازی سری فیلم‌های نینجا لاک‌پشت است به کارگردانی جاناتان لیبِسمن یکی از موفق‌ترین نمونه‌هایی است که از این سری داستان‌ها ساخته شده است.
اکشن علمی - تخیلی «نگهبانان کهکشان» هم در سومین آخر هفته اکران به فروش 7/24 میلیون دلار رسید. فروش این فیلم که توجه منتقدان را هم به خود جلب کرده، به 3/222 میلیون دلار رسیده و پیش‌بینی می‌شود این عدد تا پایان اکران به حدود 280 میلیون دلار برسد.
اکشن‌-‌کمدی کم‌هزینه «بیا پلیس باشیم» با فروش 7/17 میلیون‌دلاری در سه روز آخر هفته در رده سوم قرار گرفت.
این فیلم با بازی جک جانسون، دامون وایانز و راب ریگل داستان دو مردی است که برای جشن دورهمی کالج خود لباس پلیس به تن می‌کنند. اما در راه بازگشت به خانه‌شان (به دلیل پوشیدن لباس پلیس) با آنها همانند پلیس واقعی رفتار می‌شود و آنها هم که از این رفتار خوش‌شان آمده تصمیم می‌گیرند از این کار لذت ببرند اما درگیر ماجرایی می‌شوند که باید نشان‌های قلابی خود را کنار بگذارند و...
«بی‌مصرف‌های 3» هم با فروش 16 میلیون و 200 هزار دلار در رده چهارم فروش هفتگی قرار گرفت. «بی‌مصرف‌ها» را پاتریک هیوز کارگردانی کرده است. در این فیلم که سیلوستر استالونه فیلمنامه آن را نوشته و خود یکی از ستارگان آن است، بازیگرانی چون جیسون استاتم، جت لی، هریسون فورد، مل گیبسون، آرنولد شوارتزینگر، ویزلی اسنیپس، آنتونیو باندراس، گلن پاوول، روندا روسی و کیلان لوتز نقش‌آفرینی کرده‌اند.
در این قسمت بارنی تیمش را جمع می‌کند تا یک جنگ شخصی راه بیندازد و کانراد استونبانکس را سرجایش بنشاند. این در حالی است که «بی‌مصرف‌ها» در سال 2010 با افتتاحیه‌ای 34 میلیون و 825 هزار‌دلاری کارش را شروع کرده بود و فروش افتتاحیه قسمت دوم این مجموعه هم به بیش از 28 میلیون و 591 هزار دلار رسیده بود.
فیلم «بخشنده» به کارگردانی فیلیپ نویس (سازنده انیمیشن موفق «سالت») با فروشی حدود 8/12 میلیون دلار در رده پنجم قرار گرفت. در این فیلم بازیگرانی چون جف بریجز، مریل استریپ، استلان اسکارسگارد و تیلور سوییفت ایفای نقش کرده‌اند.
«پسربچگی» ساخته (ریچارد لینک‌لیتر) در جدول فروش حضور چشمگیری داشت. این فیلم مستقل که مثل اکثر فیلم‌های او با بودجه‌ای بسیار محدود تهیه شده و به طور محدود هم اکران شده بود، با افزایش تعداد سالن‌های نمایشش به 771 سالن، توانست به فروشی حدود دو میلیون و 150 هزار دلار در سه روز آخر هفته دست یابد و وارد جدول 10 فیلم پرفروش هفته شود. این فیلم که با بودجه‌ای تنها چهار میلیون‌دلاری تهیه شده، تاکنون 13 میلیون و 801 هزار دلار فروش کرده و پیش‌بینی می‌شود فروشش در نهایت به چیزی حدود 20 میلیون دلار برسد که یک موفقیت بزرگ برای یک فیلم مستقل کم‌هزینه است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها