شناسه خبر : 10226 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

مهر: رضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر عزم مسوولان برای اعزام مجدد زائران به مکه مکرمه گفت: اگر شرایط فراهم شود همه مسوولان آمادگی دارند مسیر را هموار کنند و اگر مسوولان عربستانی این مسیر را هموار نکنند در دنیای اسلام خوار و ذلیل می‌شوند.
ایرنا: میزان جمعیت دچار سوءتغذیه در جامعه ایران از 1 /5 درصد در سال 1990 به 2 /3 درصد در سال 2015 کاهش یافته است. میزان گرسنگی در ایران در سال‌های یادشده از 5 /18 به 8 /6 درصد تنزل یافته است. درصد افراد دچار سوءتغذیه که معنای رایج گرسنگی را بیان می‌کند 2 /3 درصد جمعیت کشور را نشان می‌دهد.
ایسنا: محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا، از کاهش 10‌درصدی قتل در 9‌ماهه امسال خبر داد.
تسنیم: رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، اظهار کرد: اینکه عده‌ای فرصت‌طلب تبلیغ تورهای شاد برای سفر به اطراف تهران به مناسب جشن کریسمس و با تبلیغ نمادهای غیرایرانی را برای عموم جامعه انجام می‌دهند از نظر ما غیرقانونی است و با اجراکنندگان که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند برخورد خواهیم کرد.
ایسنا: محمد اسلامی، رئیس اداره باروری وزارت بهداشت، گفت: 220 هزار سقط القایی در سال در کشور وجود دارد که باید آن را کاهش داد.
ایرنا: حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران یکی از کشورهای بلاخیز دنیاست و در یک دهه گذشته 700 هزار نفر در این حوادث در دنیا جان خود را از دست دادند.
فارس: محمد ایرجیان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در ایران با مرگ مغزی، جان خود را از دست می‌دهند و روزانه ۷ تا ۱۱ نفر از بیماران منتظر پیوند اعضا هستند.
ایسنا: شهریار دبیریان، دبیر همایش امنیت غذا، سلامت و توسعه، گفت: شش برابر استاندارد جهانی نان مصرف می‌کنیم، اما مصرف لبنیات ایرانیان یک‌دوم تا یک‌سوم مصرف استاندارد جهانی است و اگر میانگین مصرف جهان 160 لیتر است سرانه مصرف ما به 80 لیتر می‌رسد و باید برای مصرف بیشتر آن فرهنگ‌سازی کنیم.
مهر: حراج تهران با فروش ۲۵ میلیارد و 362 میلیون تومان رکورد ۲۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومانی سال گذشته خود را شکست.
ایلنا: سمیره صباح، معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو، واردات برنج پلاستیکی چینی به کشور را تکذیب کرد و از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و مطمئن باشند که سازمان غذا و دارو نظارت جدی در این زمینه دارد.
ایسنا: علیرضا جاوید معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از برچیده شدن پل روگذر گیشا خبر داد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها