شناسه خبر : 22683 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

برگزیت به تعویق نمی‌افتد

فیلیپ هاموند: بحث در کابینه خللی در برگزیت ایجاد نمی‌کند

فیلیپ هاموند، وزیر دارایی بریتانیا اعلام کرد با وجود مخالفت‌های موجود در کابینه ترزا می درباره دوره انتقالی، فرآیند برگزیت در مارس 2019 همچنان به راه خود ادامه خواهد داد.

فیلیپ هاموند، وزیر دارایی بریتانیا اعلام کرد با وجود مخالفت‌های موجود در کابینه ترزا می درباره دوره انتقالی، فرآیند برگزیت در مارس 2019 همچنان به راه خود ادامه خواهد داد. هاموند که برای مذاکرات اقتصادی و تجاری در برزیل به سر می‌برد اعلام کرد، بحث و مناظره در میان قانونگذاران در خصوص تنظیم رابطه جدید با اتحادیه اروپاست نه باقی ماندن طولانی‌مدت در بلوک 28 عضوی. هاموند پس از دیدار با هنریک میرلس وزیر دارایی برزیل در گفت‌وگو با خبرنگاران در برازیلیا گفت: این فرآیند به تعویق نمی‌افتد. همان‌طور که مایکل بارنیر، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا نیز اذعان دارد، زمان به سرعت در حال گذر است. دوره انتقالی احتمالی باید پیش از زمان برگزاری انتخابات سراسری سال 2022 به اتمام برسد. بحث کنونی در کابینه بریتانیا در خصوص چگونگی خروج کامل از اتحادیه اروپا و روابط آینده با این اتحادیه است. این یک مناظره است، بحثی که ما را در روند مذاکرات به جلو پیش خواهد برد. در حالی که هاموند و آمبر رود، وزیر کشور انگلستان چشم‌اندازی را از دوره انتقالی پسا‌برگزیت متصورند که در آن اجازه جابه‌جایی آزاد مردم اتحادیه اروپا به بریتانیا برای سه سال ادامه خواهد داشت، لئام فاکس، وزیر تجارت این کشور در گفت‌وگو با ساندی‌تایمز گفته، چنین دیدگاهی با نتیجه همه‌پرسی سال گذشته همخوانی ندارد. پیش از این هاموند گفته بود تکمیل فرآیند برگزیت سه تا چهار سال طول خواهد کشید اما دیگر اعضای کابینه به دنبال کوتاه‌تر کردن این فرآیند تا حد امکان هستند. هاموند گفت: «توافق بر سر روابط ما با اتحادیه اروپا در دوران پسا‌برگزیت موضوع اصلی مذاکرات است.» 

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا که برای شرکت در مراسم بزرگداشت پاساکانداله، یکی از خونین‌ترین نبردهای جنگ ‌جهانی اول، از تعطیلات بازگشته بود از اظهار نظر در مورد جدال‌های به وجود آمده میان وزرای کابینه‌اش در خصوص برگزیت خودداری کرد. دولت می همچنین در حال مطالعه یافتن راهی برای تضمین حقوق شهروندان اتحادیه اروپاست، مدلی که مشابه با روابط خارجی میان نروژ و این اتحادیه باشد. بر اساس اعلام یک منبع آگاه، تیم می می‌خواهد به صلاحیت قضایی دیوان عالی اتحادیه اروپا پایان دهد و بدنه‌ای شبیه به دادگاه اتحادیه تجارت آزاد اروپا را بپذیرد. این در حالی است که جرارد لیونز، مشاور پیشین بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا در زمان تصدی پست شهرداری لندن به وسیله او، از برنامه‌های انتقال مالی تدوین‌شده از سوی فیلیپ هاموند وزیر دارایی این کشور در خصوص برگزیت انتقاد کرد. از سوی دیگر براندون لوئیس، وزیر مهاجرت انگلستان اعلام کرد گردش آزادانه نیروی کار میان کشورش و اتحادیه اروپا در سال 2019 به پایان خواهد رسید. دولت انگلستان در ماه مارس امسال با اجرای ماده پنجاهم خروج رسمی از اتحادیه اروپا دوره دو‌ساله برای پایان عضویت در این اتحادیه را آغاز کرد. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها